37
Beţaleel a făcut acel Cufăr (special) din lemn de salcâm. El avea lungimea de doi coţi şi jumătate, iar lăţimea şi înălţimea erau de un cot şi jumătate. I-a poleit cu aur curat atât interiorul, cât şi partea exterioară. Apoi i-a făcut şi un chenar de aur. A turnat pentru el patru inele de aur pentru cele patru colţuri: două inele erau pe o parte şi două pe cealaltă parte. A făcut nişte bare din lemn de salcâm şi le-a poleit cu aur. A introdus barele prin inelele de pe cele două părţi ale cufărului, pentru ca acesta să poată fi astfel transportat. Apoi a făcut capacul achitării din aur curat. El era lung de doi coţi şi jumătate şi lat de un cot şi jumătate. Au făcut şi doi heruvimi din aur bătut. Ei erau poziţionaţi la cele două capete ale capacului achitării: un heruvim la un capăt şi un heruvim la celălalt capăt. Capacul achitării forma o singură piesă cu ei. Heruvimii erau cu aripile întinse deasupra capacul achitării, „umbrindu-l” cu ele. Ei stăteau unul în faţa celuilalt. Feţele heruvimilor erau întoarse înspre capacul achitării. 10 Beţaleel a făcut şi masa din lemn de salcâm. Aceasta era lungă de doi coţi, lată de un cot şi înaltă de un cot şi jumătate. 11 A poleit-o cu aur curat şi i-a făcut un chenar de aur care o înconjura. 12 I-a făcut şi un cadru pe toate laturile. El avea lăţimea de o palmă. Apoi i-a făcut cadrului un chenar de aur pe toate părţile lui laterale. 13 A turnat pentru masă patru inele de aur; şi a fixat câte unul într-un colţ al ei, în dreptul fiecărui picior dintre cele patru. 14 Inelele care ţineau barele folosite la transportul mesei, erau poziţionate în apropierea cadrului. 15 A făcut barele pentru transportul mesei din lemn de salcâm; şi le-a poleit cu aur. 16 A făcut uneltele de pe masă din aur curat: farfuriile, vasele pentru tămâie, recipientele cu gâtul strâmt şi cele în formă semisferică, folosite pentru turnarea sacrificiilor lichide. 17 A făcut din aur curat şi suportul pentru sursele de lumină. Piciorul şi ramificaţiile acestuia erau din aur bătut. Cupele, bobocii şi petalele formau o singură piesă cu el. 18 Din părţile laterale ale acestuia ieşeau şase ramificaţii: trei într-o parte şi trei în cealaltă parte. 19 Au fost făcute trei cupe în formă de floare de migdal, fiecare dintre ele având boboc şi petale pe o ramificaţie; şi încă trei cupe în formă de floare de migdal, fiecare având boboc şi petale pe o altă ramificaţie. Aşa au fost făcute toate cele şase ramificaţii care proveneau din partea centrală a suportului surselor de lumină. 20 Pe el erau patru cupe făcute în formă de floare de migdal. Fiecare avea boboci şi petale. 21 Sub fiecare pereche de ramificaţii dintre cele şase care proveneau din partea de mijloc a suportului, era câte un boboc. 22 Bobocii şi ramificaţiile formau o singură piesă împreună cu suportul pentru sursele de lumină. Totul era făcut din aur curat bătut. 23 A făcut cele şapte candele, uneltele pentru îngrijirea lor şi tăviţele acestora – toate din aur curat. 24 A făcut suportul pentru sursele de lumină cu toate uneltele lui dintr-un talant de aur curat. 25 Apoi a făcut din lemn de salcâm altarul destinat arderii tămâii. Atât lungimea cât şi lăţimea lui, erau de un cot, pentru că era prevăzut să aibă o suprafaţă pătrată. Înălţimea acestuia era de doi coţi; iar „coarnele” formau o singură piesă cu el. 26 A poleit cu aur curat atât partea superioară şi părţile laterale ale altarului, cât şi „coarnele” lui. I-a făcut un cadru de aur care continua fiecare latură. 27 Apoi i-a turnat două inele de aur pe care le-a fixat sub cadru, pe ambele părţi. Ele ţineau barele care se foloseau pentru transportul altarului. 28 A făcut barele din lemn de salcâm; şi le-a poleit cu aur. 29 A preparat uleiul sfânt pentru ungere şi tămâia parfumată, curată, făcută conform compoziţiei uleiului parfumat.