24
Iată-i pe fiii cei pe care,
Urmaşi, Aron, în lume-i are:
Nadab, Abihu, Eleazar,
Iar ultimul e Itamar.
Nadab şi-Abihu au murit,
Însă urmaşi n-au dobândit.
După ei, preoţi, Eleazar
A fost apoi, şi Itamar.
Nadab şi-Abihu-avură parte,
În faţa lui Aron, de moarte.
David, pe fiii cei pe care
Aron, urmaşi, în lume-i are,
La Templu, când i-a rânduit,
După-a lor slujbe i-a-mpărţit.
Ţadoc era din Eliazar,
Şi-Ahimelec din Itamar.
Mai mulţi – în număr – se vădeau
Cei care căpitani erau,
Din ramura lui Eliazar,
Decât cei ai lui Itamar.
Şaptesprezece au ieşit,
Din Eliazar, şi-au stăpânit
În casele părinţilor,
Fiind – astfel – mai marii lor.
Din Itamar, opt au ieşit,
Cari, căpitani, s-au dovedit.
Când a voit să-i împărţească,
David a pus să hotărască
Sorţii – atuncea – între ei.
De-aceea, oamenii acei
Care – peste locaşul sfânt,
Drept căpetenii puse, sânt,
Iar căpetenii sunt, mereu,
În slujbă, pentru Dumnezeu –
Au fost aleşi din Eleazar
Şi-asemenea, din Itamar.
Nataneel, un fiu, avea,
Care Şemaia se numea.
Din a lui Levi seminţie,
Se pogora. Precum se ştie,
Acesta scriitor fusese
Şi-astfel, pe toţi, el îi scrisese,
În faţa împăratului,
Precum şi-a preoţilor lui –
Ţadoc şi-Ahimelec, cel care,
Pe-Abiatar, părinte-l are –
În faţa tuturor cei cari,
Peste familii sunt mai mari,
În faţa preoţilor lor
Şi-a tuturor Leviţilor.
Când au fost scrişi s-au mai aflat
Acolo, lângă împărat,
Şi oamenii aceia cari
Peste popor erau mai mari.
Sorţii aveau să hotărască,
Câte o casă părintească:
Întâi, una din Eleazar
Şi-apoi alta din Itamar.
Iehoiarib s-a nimerit
Primul la sorţi, care-a ieşit.
Cel cari Iedaia e chemat,
De-al doilea sorţ e arătat.
Al treilea sorţ e-al lui Harim;
Al patrulea, lui Seorim;
Al cincilea fusese dat
Celui cari Malchia-i chemat;
E Miamin al şaselea;
10 Hacoţ este al şaptelea;
Al optulea sorţ a fost dat
Celui cari Abia-i chemat.
11 E Iosua al nouălea;
Şecania-i al zecelea;
12 Al unsprezecelea ieşise
Eliaşib; apoi venise
Iachim al doisprezecelea,
13 Hupa al treisprezecelea,
Iar Ieşebeag s-a dovedit
Al paisprezecelea ieşit.
14 Bilga e-al cincisprezecelea;
Imer al şaisprezecelea.
15 Pe locul şapteşpe-a urmat
Cel cari Hezir a fost chemat;
Pe optsprezece a ieşit
Cel cari Hapiţet s-a numit.
16 În urmă, pe nouăsprezece,
Petahia-i cel care trece;
Pe douăzeci, e Eziechel;
17 Iachin urmează, după el,
Al douăzecişiunulea.
La două’şidoi, Gamul ieşea;
18 Pe douăzeci şi trei, venise
Cel cari Delaia se numise.
Pe două’şipatru s-a aflat
Cel care-i Mazia chemat.
19 Acesta-i şiru-n care ei –
Adică oamenii acei –
La Casa Domnului urmau
Să-şi facă slujba ce-o aveau,
Aşa precum a rânduit
Aron şi cum a poruncit
Chiar Dumnezeu, atunci când El,
Legi i-a făcut, lui Israel.
20 Iată-i pe cei care erau
Mai mari şi care se vădeau
Drept căpetenii rânduiţi
Asupra celorlalţi Leviţi.
Dintre feciorii cei pe care,
Urmaşi, Amram, în lume-i are,
Întâiul este Şubael,
Iar Iehdia-i ieşit din el.
21 Din fiii lui Rehabia,
Drept căpitan e Işia.
22 Iată-i pe cei ce-au fost ieşiţi
Din neamul de Iţehariţi:
Primul e Şelomot chemat,
Din care a ieşit Iahat.
23 Ai lui Hebron fii sunt: Ieria,
Urmat apoi de Amaria;
A mai venit Iahaziel;
Ecameam e după el
Şi se vădea al patrulea.
24 Din Uziel, Mica ieşea,
Din cari Şamir s-a întrupat.
25 Mica un frate-a căpătat,
Cari se chemase Işia.
Fiul pe care îl avea,
Drept Zaharia, s-a numit.
26 De la Merari au ieşit
Mahli, şi Muşi cari avea
Un fiu chemat Iaazia.
27 Feciori, şi el a zămislit:
Şoham, întâiul s-a numit.
În urma lui, au mai fost doi:
Zecu şi Ibri mai apoi.
28 Din Mahli, Eleazar ieşise,
Dar el, feciori, nu zămislise.
29 Din Chis, Ierahmeel venea.
30 Din Muşi, Mahli se trăgea;
Eder, în urmă-i, s-a-ntrupat,
Fiind de Ierimot, urmat.
Aceştia-s fiii cei pe care,
Neamul Leviţilor îi are,
Puşi după-nsemnătatea lor
Şi casele părinţilor.
31 În ăst fel, toţi aceşti bărbaţi –
Alăturea de ai lor fraţi
Care atunci îi însoţeau
Şi-ai lui Aron feciori erau –
Au tras la sorţi locul pe care
Avea să-l aibă fiecare.
Când sorţii fost-au aruncaţi,
La împărat erau aflaţi.
De-asemenea, în acel loc,
Erau şi preoţii Ţadoc
Şi-Ahimelec, cu toţi cei cari,
Peste popor, erau mai mari.
Atunci, de faţă mai erau
Şi toţi cei cere se vădeau
Drept căpeteni ai caselor
Ce sunt ale Leviţilor.