12
Şi noi, dar, fiindcă suntem înconjuraţi cu un nor aşa de mare de martori, să dăm la o parte orice piedică şi păcatul care ne înfăşoară aşa de uşor şi să alergăm cu perseverenţă în alergarea care ne stă înainte.
Să ne uităm ţintă la Autorul şi Desăvârşitorul credinţei noastre, adică la Isus, care, pentru bucuria care-I era pusă înainte, a suferit crucea, a dispreţuit ruşinea şi stă la dreapta tronului lui Dumnezeu.
Uitaţi-vă deci cu atenţie la Cel care a suferit din partea păcătoşilor o împotrivire aşa de mare faţă de Sine, pentru ca nu cumva să vă pierdeţi inima şi să cădeţi de oboseală în sufletele voastre.
Voi nu v-aţi împotrivit încă până la sânge în lupta împotriva păcatului.
Şi aţi uitat îndemnul pe care vi-l dă ca unor fii: Fiule, nu dispreţui pedeapsa Domnului şi nu-ţi pierde inima când eşti mustrat de El.
Căci Domnul îl pedepseşte pe cel pe care-l iubeşte şi bate cu nuiaua pe orice fiu pe care-l primeşte.
Suferiţi pedeapsa: Dumnezeu Se poartă cu voi ca şi cu nişte fii. Căci care este fiul pe care nu-l disciplinează tatăl?
Dar dacă sunteţi scutiţi de pedeapsă, de care toţi au parte, sunteţi nişte copii nelegitimi, iar nu fii.
Şi apoi, dacă părinţii noştri fireşti ne-au pedepsit, şi tot le-am dat cinstea cuvenită, nu trebuie oare cu atât mai mult să ne supunem Tatălui duhurilor şi să trăim?
10 Căci ei, într-adevăr, ne pedepseau pentru puţine zile, cum credeau ei că e bine; dar Dumnezeu ne pedepseşte pentru binele nostru, ca să ne facă părtaşi sfinţeniei Lui.
11 Este adevărat că orice pedeapsă deocamdată pare un motiv de întristare şi nu de bucurie; dar mai târziu aduce celor care au trecut prin şcoala ei rodul dătător de pace al dreptăţii.
12 Întăriţi-vă, dar, mâinile obosite şi genunchii slăbănogiţi;
13 croiţi cărări drepte cu picioarele voastre, pentru ca cel care şchiopătează să nu se abată din cale, ci mai degrabă să fie vindecat.
14 Urmăriţi pacea cu toţi şi sfinţirea, fără care nimeni nu-L va vedea pe Domnul.
15 Vegheaţi ca nimeni să nu se abată de la harul lui Dumnezeu, pentru ca nu cumva vreo rădăcină de amărăciune să dea lăstari, să vă aducă tulburare şi mulţi să fie întinaţi de ea.
16 Vegheaţi să nu fie printre voi nimeni curvar sau lumesc ca Esau, care pentru o mâncare şi-a vândut dreptul de întâi născut.
17 Ştiţi că după aceea, când a vrut să primească binecuvântarea, n-a fost primit, pentru că, deşi o cerea cu lacrimi, n-a putut s-o schimbe.
18 Voi nu v-aţi apropiat de un munte care se putea atinge şi care era cuprins de foc, nici de negură, nici de întuneric, nici de furtună,
19 nici de sunetul de trâmbiţă, nici de vocea care vorbea în aşa fel că cei care l-au auzit au cerut să nu li se mai vorbească
20 (pentru că nu puteau suporta porunca aceasta: Chiar un animal, dacă se va atinge de munte, să fie ucis cu pietre sau străpuns cu săgeata.
21 Şi priveliştea aceea era aşa de înfricoşătoare, încât Moise a zis: Sunt îngrozit şi tremur!)
22 ci v-aţi apropiat de Muntele Sionului, de cetatea Dumnezeului celui viu, Ierusalimul ceresc, de zecile de mii, de adunarea în sărbătoare a îngerilor,
23 de Biserica celor întâi născuţi, care sunt scrişi în ceruri, de Dumnezeu, Judecătorul tuturor, de duhurile celor drepţi, făcuţi desăvârşiţi,
24 de Isus, Mijlocitorul legământului celui nou, şi de sângele stropirii, care vorbeşte mai bine decât sângele lui Abel.
25 Vegheaţi ca nu cumva să refuzaţi să-L ascultaţi pe Cel care vă vorbeşte! Căci dacă n-au scăpat cei care n-au vrut să-L asculte pe Cel care vorbea pe pământ, cu atât mai mult nu vom scăpa noi, dacă ne întoarcem de la Cel care vorbeşte din ceruri,
26 şi a cărui voce a clătinat atunci pământul şi care acum a făcut promisiunea aceasta: Voi mai clătina încă odată nu numai pământul, ci şi cerul.
27 Cuvintele acestea încă odată arată că schimbarea lucrurilor clătinate, adică a lucrurilor făcute, este făcută tocmai ca să rămână lucrurile care nu se clatină.
28 Fiindcă am primit, dar, o împărăţie care nu se poate clătina, să ne arătăm mulţumitori şi să-I aducem astfel lui Dumnezeu o închinare plăcută, cu evlavie şi cu frică;
29 fiindcă Dumnezeul nostru este un foc mistuitor.