41
În luna-a şaptea, Ismael,
Cu zece oameni după el,
A mers pân’ la Ghedalia.
Fecior al lui Netania
Şi Elişama fost-a el.
Ştiut este că Ismael
Partea făcea, cu viţa lui,
Din neamul împăratului.
La Miţpa sta Ghedalia –
Cari, pe Achim, tată-l avea –
Atunci când merse Ismael,
Cu zece oameni, pân’ la el.
Cu toţi, la masă, au şezut
Şi au mâncat şi au băut.
Cu oamenii ce îi avea,
Feciorul lui Netania,
Când de la masă s-au sculat,
Cu sabia s-a aruncat
Asupra lui Ghedalia –
Cari, pe Achim, tată-l avea
Şi pe Şafan. În acest fel,
Ucis a fost, de Ismael,
Cel ce-a fost pus drept dregător
Peste-al Iudeilor popor,
De către marele-mpărat
La Babilon înscăunat.
El l-a ucis pe dregător,
Cu tot al său întreg popor
În care se aflau Iudei
Şi-o bună parte de Haldei
Cari oameni de război erau
Şi cari la Miţpa se aflau.
A doua zi, când nimenea
Încă nimica nu ştia
Că Ismael – cu-ai săi – venise
Şi pe Ghedalia-l ucise,
Optzeci de oameni au venit,
Care cu daruri s-au suit,
La Casa Domnului. Erau
Oameni cari, din Sihem, veneau,
Din Silo şi de-asemenea
Veneau şi din Samaria.
Ei aveau bărbile tăiate
Şi purtau straie sfâşiate.
Pe piele, tăieturi, aveau,
Pe care ei şi le făceau.
Oameni-aceştia, fiecare,
Aduceau daruri de mâncare
Şi cu tămâie, Domnului,
Spre-a le-nchina în faţa Lui.
Al lui Netania fiu – cel
Ce se chemase Ismael –
Plângând, în cale, le-a ieşit,
Din Miţpa, şi-astfel le-a vorbit:
„Veniţi pân’ la Ghedalia
Care, pe-Achim, tată-l avea!”
Oamenii mers-au după el,
Iar în cetate, Iemael –
Acela care se vădea,
Feciorul lui Netania –
Îndată i-a înjunghiat,
De ai săi oameni ajutat
Şi-apoi, în groapă, i-a zvârlit.
Doar zece oameni s-au găsit,
Care văzând acest măcel,
Îi ziseră lui Ismael:
„Nu ne ucide, căci putem
Să-ţi dăm merinde. Le avem
Ascunse-n câmp. Sunt puse bine.
Le vom aduce dar, la tine,
Dacă ne cruţi, căci cu plăcere,
Îţi dăm grâu, orz, ulei şi miere!”
Seamă luat-a le ce-au zis
Şi-atunci, el nu i-a mai ucis.
Groapa în care Ismael
I-a pus pe cei ucişi de el –
Afară de Ghedalia –
Fusese groapa ce-o avea
Asa, cari fost-a împărat,
În Iuda. Groapa s-a săpat,
Pentru că Asa dovedea
Că de Baeşa se temea,
Adică se temea de cel
Ce-mpărăţise-n Israel.
Groapa aceea era mare
Şi s-a umplut cu cei pe care
Îi omorâse Ismael,
Al lui Netania fiu. El,
10 Din Miţpa, a luat apoi,
Şi numeroşi prinşi de război.
Printre aceştia s-au aflat
Şi fiicele de împărat,
Alăturea de tot poporul
Care era cu dregătorul
Ghedalia, acela care,
Părinte, pe Achim, îl are.
Acest popor l-a căpătat
Ghedalia, când i l-a dat
Nebuzardan, conducător
Al cetelor străjerilor.
Cu toţi ai săi prinşi de război.
Spre Amoniţi plecă – apoi –
Feciorul lui Netania
Cari, Ismael, drept nume-avea.
11 Dar Iohanan – acela care,
Pe Careah, părinte-l are –
Precum şi toţi aceia cari
Peste oşteni erau mai mari,
De veste-au prins şi au ştiut
De răul ce a fost făcut
De fiul lui Netania
Cari, Ismael, drept nume-avea.
12 La drum, îndată, au pornit,
Cu oştile, şi l-au găsit
Pe fiul lui Netania –
Cari, Ismael, drept nume-avea –
La apa Gabaonului.
13 Poporu-aflat în jurul lui
S-a bucurat când a văzut
Că Iohanan a apărut.
14 Acel poporul ce-a fost luat
Din Miţpa, grabnic l-a lăsat
Pe Ismael şi a fugit
Cu Iohanan de s-a unit.
15 Dar Ismael – cari se vădea
Feciorul lui Netania –
Cu alţi opt oameni, a fugit
De Iohanan şi-a reuşit,
La Amoniţi, loc să găsească,
În care să se-adăpostească.
16 În urmă, Iohanan – cel care,
Pe Careah, părinte-l are –
Cu căpitanii lui – cei cari
Peste oşteni erau mai mari –
Au strâns întreg poporu-acel
Ce-a fost răpit de Ismael –
De fiul lui Netania –
Atunci când, pe Ghedalia,
L-a omorât şi, înapoi,
Cu toţi plecară, mai apoi.
Printre cei strânşi se mai găseau
Oameni cari de război erau,
Femei, copii şi slujitori,
Precum şi fameni-dregători.
Din Gabaon, ei i-au luat
Şi au pornit la drum, de-ndat’.
17 Apoi, cu toţi au poposit
La „hanul lui Chimham” numit,
Chiar lângă Betleem aflat.
De-acolo-n urmă, au plecat
Spre al Egiptului ţinut,
18 Pentru că-n acest fel au vrut,
Departe, a se ţine ei,
De neamurile de Haldei,
Temându-se de ce urmare
Putea avea fapta pe care
O săvârşise Ismael –
Al lui Netania – când el
Ucise pe Ghedalia –
Cari, pe Achim, tată-l avea –
Care pus fost-a dregător,
Peste-al Iudeilor popor,
Tocmai de către cel aflat
În Babilon, ca împărat.