14
„Iată dar că se pregăteşte
Şi ziua Domnului soseşte
Şi fi-va prada dobândită,
În al tău mijloc împărţită.
Voi strânge neamurile toate
Cari pe pământ vor fi aflate
Şi spre Ierusalim apoi,
Le voi trimite, cu război.
Cetatea lui va fi luată
De oastea astfel adunată.
Casele fi-vor jefuite,
Femeile batjocorite
Şi înrobită, jumătate
Are să fie din cetate.
Dar va scăpa o rămăşiţă
Din a poporului lui viţă.
Chiar Domnul Se va arăta,
În acea zi şi va lupta –
Atunci – în faţa tuturor
Popoarelor neamurilor,
Cum a luptat – precum se ştie –
În ziua cea de bătălie.
Pe muntele Măslinului,
Va sta piciorul Domnului
În ziua ‘ceea, negreşit.
Muntele e la răsărit,
Privind din înălţimea lui
Faţa Ierusalimului.
Muntele fi-va despicat.
În două el va fi tăiat:
O parte către răsărit,
Iar alta către asfinţit
Şi se va face-o vale mare.
Jumate muntele-apoi are
Spre miazănoapte-a se lăsa,
Iar cealaltă parte a sa,
Spre miazăzi va fi lăsată.
În valea-n acest fel formată
În munţii Mei, veţi fugi voi,
Căci până la Aţel, apoi,
Are să se întindă ea.
Ca-n vremile lui Ozia –
Cel ce în Iuda a domnit,
Când de cutremur aţi fugit –
La fel şi-atunci fugi-veţi voi.
Se vor sfârşi toate şi-apoi,
Are să vină Domnul meu,
Cel care-mi este Dumnezeu.
Atunci când are să sosească,
Toţi sfinţii au să-L însoţească!
Dar acea zi când o să vină,
În lume nu va fi lumină,
Iar stelele strălucitoare
Se vor ascunde-ngraba mare.
Va fi o zi deosebită,
De către Domnul rânduită.
Nu va fi zi, dar – totodată –
Nu va fi noapte-ntunecată.
Dar când va fi vremea de seară,
Se va vedea lumina, iară.
Când vremea ‘ceea o să fie,
O să se vadă, apă vie,
Cum din Ierusalim ţâşneşte,
Căci din cetate izvorăşte.
Din astă apă, jumătate,
Spre mările-n apus aflate,
O să pornească – negreşit –
În timp ce către răsărit,
Spre mările acolo-aflate,
Va curge altă jumătate.
Aşa are să fie-n vară
Şi tot la fel, în iarnă, iară.
Domnul va fi încoronat,
Peste pământ, drept Împărat.
Singurul Domn va fi în lume
Şi-asemeni fi-va al Său Nume.
10 Precum e şesul cel pe care
Valea Iordanului îl are,
Aşa va fi ţara, pornind
Din Gheba, la Rimon sosind,
În părţile cele aflate
La miazăzi de-acea cetate
Care-i Ierusalim chemată.
Cetatea fi-va înălţată
Şi-n linişte învăluită,
Din poarta care e numită
Drept „a lui Beniamin” pornind,
La poarta cea dintâi sosind,
Până la poarta unghiului,
Până în faţa turnului
Pe care l-a-nălţat acel
Ce se chema Hananeel
Şi pân’ la teascurile care
Cel ce e împărat le are.
11 Cei cari atuncea se vădesc
Că în Ierusalim trăiesc
Nu vor mai auzi blesteme
Şi de nimic nu se vor teme,
Pentru că pace o să fie
Şi linişte, pentru vecie.
12 Iată urgia pregătită
De către Domnul, hărăzită
Popoarelor care, apoi
Au să pornească cu război,
Către Ierusalim: lovite
Ajunge-vor, pe negândite,
De o putreziciune mare.
Cât încă fi-vor în picioare,
Carnea o să le putrezească.
Gurile au să se golească
Prin putrezirea limbilor;
Găvanele ochilor lor,
Goale ajunge-vor de-ndat’,
Căci ochii se vor fi uscat.
13 În acea zi – fără-ndoială –
Va arunca învălmăşeală
Domnul, în rândul tuturor
Popoarelor neamurilor,
Încât oştirile lor toate,
Doar între ele se vor bate.
14 Pe Iuda o să îl găsim
Că luptă la Ierusalim,
Strângând averea tuturor
Popoarelor neamurilor
Cari împrejur vor fi aflate.
Atunci, straie nenumărate,
Va strânge. Aur va avea
Şi mult argint de-asemenea.
15 Lovite de acea urgie,
Şi animalele-au să fie,
Cari însoţesc tabăra lor,
Aceea a popoarelor.
Măgari, catâri, cai sau cămile
Şi vite – în acele zile –
Răpuse toate au să fie,
De valu-acela de urgie.
16 În urmă, toţi aceia care
Vor rămânea, dintre popoare,
Au să se-ndrepte către voi,
Căci la Ierusalim, apoi –
An după an – ei au să vină
Ca împreună toţi să ţină
A corturilor sărbătoare
Şi să-I aducă închinare
Celui care e aşezat
Pe scaunul de împărat,
Drept Împărat al tuturor,
Precum şi Domn al oştilor.
17 Atunci când întâmpla-se-va
Că la Ierusalim, cumva,
Una din casele pe care
Faţa pământului le are
Nu va veni, Domnul – apoi –
Nu are ca să îi dea ploi,
Pentru că ea nu s-a-nchinat
La Cel ce este aşezat
Drept Împărat al tuturor,
Precum şi Domn al oştilor.
18 Atunci când întâmpla-se-va
Că la Ierusalim, cumva,
Una din casele pe care
Ţara Egiptului le are
Nu va veni, Domnul – apoi –
Nu are ca să îi dea ploi.
Lovită ea are să fie
De către-a Domnului urgie,
La fel precum lovite sânt
Şi casele de pe pământ
Care la Domnul n-au venit
Şi care nu au prăznuit
A corturilor sărbătoare.
19 Asta-i pedeapsa cea de care,
Egiptul parte va avea
Şi neamurile-asemenea
Care la Domnul n-au venit
Şi care nu au prăznuit
A corturilor sărbătoare,
Alături de alte popoare.
20 Când acea zi are să vie,
Drept „Sfinţi ai Domnului!” va scrie
Chiar şi pe zurgălăi-aflaţi,
Pe frâu de cai, stând atârnaţi.
Precum potirele în care
Se-aduce jertfa, la altare,
Vor fi oalele Domnului
Care se află-n Casa Lui.
21 Iată că oalele pe care
Ţara lui Iuda-n ea le are –
La care sunt adăugate
Cele-n Ierusalim aflate –
Vor fi-nchinate Domnului,
Aflându-se în slujba Lui,
Căci El e Domn al tuturor,
Precum şi Domn al oştilor.
Cei care au să-I dăruiască
Lui, jertfe, au să se slujească
Numai de oalele acele,
Ca să îşi fiarbă carnea-n ele.
În Casa Domnului pe care,
În fruntea ei, oştirea-L are,
Atunci nu vor mai fi găsiţi
Aceia cari sunt Canaaniţi.