11
Urmaţi exemplul meu, aşa cum şi eu urmez exemplul lui Cristos. Vă laud având în vedere faptul că totdeauna vă amintiţi de mine; şi astfel continuaţi să trăiţi în acord cu învăţăturile pe care vi le-am dat. Dar vreau să (mai) ştiţi despre Cristos că El este Capul oricărui bărbat. În acelaşi mod, bărbatul (căsătorit) este capul femeii (care este soţia lui); iar Dumnezeu este Capul lui Cristos. Orice bărbat care se roagă sau care profeţeşte cu capul (lui fizic) acoperit, îşi desconsideră Capul lui (care este Cristos). Şi orice femeie care se roagă sau care profeţeşte cu capul neacoperit, îşi desconsideră capul (familiei care este bărbatul ei); pentru că ea se comportă la fel ca aceea care s-a ras pe cap. Dacă femeia (căsătorită) nu are capul ei (fizic) acoperit, poate şi să îşi taie părul. Dar dacă este ruşine pentru o femeie (căsătorită) să fie tunsă sau rasă pe cap, atunci să şi-l acopere. Bărbatul este imaginea şi gloria lui Dumnezeu; iar femeia este gloria bărbatului. Având în vedere acest fapt, un bărbat nu este obligat să îşi acopere capul. De fapt, nu bărbatul a fost făcut din femeie, ci invers; şi nu a fost creat bărbatul după ce deja exista femeia, ci ea a fost făcută pentru bărbat, după ce fusese el creat. 10 Acest fapt explică de ce femeia trebuie să îşi acopere capul fizic, ca un simbol al trăirii ei în subordonare faţă de soţ. Ea mai trebuie să facă acest lucru şi din cauza îngerilor. 11 Totuşi, în relaţia cu Stăpânul (nostru), femeia (căsătorită) nu este considerată ca existând separat faţă de bărbatul care este soţul ei. În acelaşi mod, bărbatul nu există fără femeie. 12 Vreau să spun că dacă iniţial femeia a provenit din (coasta unui) bărbat, ulterior orice bărbat care a existat pe pământ, a provenit dintr-o femeie care l-a născut. Şi tot acest proces provine de la Dumnezeu. 13 Judecaţi voi singuri! Când o femeie (căsătorită) se roagă lui Dumnezeu fără să aibă capul acoperit, oare are ea un comportament considerat ca fiind decent în societate? 14 În aceeaşi ordine de idei, atunci când un bărbat poartă părul lung, nu este oare acest fapt ceva ruşinos pentru el (conform normelor morale din societatea voastră)? 15 Dar atunci când o femeie poartă părul lung, acest fapt este ceva care (conform convenţiilor voastre sociale) înseamnă o onoare pentru ea. Şi, de fapt, părul i-a fost dat ca să îşi poată acoperi capul cu el! 16 Dacă cineva intenţionează să determine controverse în legătură cu acest subiect, (trebuie să ştie că) nu va găsi în noi şi nici în comunităţile lui Dumnezeu (din această zonă) un partener care să aibă acest obicei. 17 Urmărindu-mi scopul de a vă da porunci, am ajuns acum să vă vorbesc despre întâlnirile voastre. Cu privire la ele, nu vă pot lăuda; pentru că atunci când vă reuniţi, deveniţi nu mai buni, ci mai răi. 18 În primul rând, vreau să vă vorbesc în legătură cu dezbinările despre care am auzit că se întâmplă între voi atunci când vă adunaţi ca şi comunitate. Şi parţial, cred că acest lucru este adevărat. 19 De fapt, dezbinările sunt ceva inevitabil; pentru că numai aşa se vor evidenţia cei care promovează ce este corect. 20 Atunci când sunteţi toţi împreună, vă este imposibil să serviţi în mod corect „cina” Stăpânului. 21 Vreau să spun că în timpul agapei, fiecare serveşte din mâncarea pe care şi-a adus-o (de-acasă); şi astfel, unul ajunge să rămână flămând, iar altul este (deja) beat… 22 Oare nu aveţi case unde să mâncaţi şi unde să beţi? Sau vă lipseşte respectul pentru comunitatea lui Dumnezeu atunci când ridiculizaţi pe cei săraci? Ce aş putea să spun despre acest fapt? Să vă laud? În niciun caz! Referitor la acest aspect, nu vă laud! 23 Am primit de la Stăpân(ul nostru) exact învăţătura pe care v-am dat-o. Conform acesteia, în noaptea în care a fost trădat, Stăpânul Isus a luat o pâine. 24 După ce a mulţumit (lui Dumnezeu pentru ea), a rupt-o şi a zis: „Luaţi şi mâncaţi. Aceasta reprezintă corpul Meu (pe care-l voi oferi să fie sacrificat) pentru voi. Să vă amintiţi de Mine, făcând (şi voi, simbolic) acest lucru.” 25 Iar după ce au terminat (de mâncat) cu ocazia acelei cine, El a luat paharul şi a zis: „Acest pahar vă vorbeşte despre Noul Legământ ratificat cu sângele Meu. Să vă amintiţi de Mine de fiecare dată când veţi bea din el.” 26 De câte ori veţi mânca din acest fel de pâine şi de fiecare dată când veţi bea din acest pahar, „vorbiţi” despre moartea Stăpânului (nostru) până la (re)venirea Sa. 27 Oricine mănâncă acest fel de pâine şi bea (din) paharul Stăpânului într-un mod necorespunzător, va fi vinovat de păcat făcut împotriva corpului şi a sângelui Lui. 28 Fiecare să se analizeze personal; şi abia apoi să mănânce din această pâine şi să bea din acest pahar. 29 Vă cer acest lucru ştiind că există posibilitatea ca unii să mănânce şi să bea fără să realizeze că este vorba despre ceva care reprezintă corpul Stăpânului. Cel care mănâncă şi bea în acest mod, se va condamna singur. 30 Aşa se explică de ce mulţi dintre voi sunt slabi şi bolnavi; şi nu puţini, deja „au adormit”. 31 Dacă ne analizăm singuri şi ne recunoaştem vina, nu mai suntem judecaţi (de Dumnezeu). 32 Dar atunci când suntem judecaţi de Iahve, suntem pedepsiţi de El ca să nu fim condamnaţi odată cu lumea. 33 Fraţii mei, când vă adunaţi să mâncaţi, aşteptaţi-vă unul pe altul! 34 Dacă îi este cuiva foame, să mănânce acasă; şi astfel veţi evita condamnarea voastră pe care o riscaţi în timpul cât sunteţi împreună. Atunci când voi veni la voi, vom avea posibilitatea să rezolvăm şi celelalte aspecte ale situaţiei voastre.