11
Şi voi ar trebui să-mi urmaţi exemplul, după cum şi eu îl urmez pe al lui Cristos.
Mă bucur aşa de mult, iubiţi fraţi, că aţi ţinut minte şi aţi făcut ce v-am învăţat!
Acum vreau să ştiţi că Cristos este capul bărbatului iar bărbatul este capul femeii şi capul lui Cristos este Dumnezeu.
De aceea, un bărbat care îşi acoperă capul când se roagă sau predică îl dezonorează pe Cristos.
Tot din această cauză o femeie care se roagă în public sau profeţeşte cu capul descoperit îşi dezonorează soţul acoperirea capului fiind un semn al supunerii sale faţă de el.
Nu mai încape deci îndoială că dacă refuză să-şi acopere capul, atunci ar face bine să-şi taie părul complet. Dacă însă e ruşinos ca o femeie să fie rasă în cap, atunci e mai bine să poarte ceva pe cap.
Dar bărbatul nu trebuie să poarte nimic pe cap atunci când se închină, căci acoperirea capului ar constitui, în cazul lui, un semn de supunere în faţa bărbaţilor.. Slava lui Dumnezeu este bărbatul făcut după chipul lui, iar slava bărbatului este femeia.
Primul bărbat nu s-a tras din femeie, ci femeia este cea care s-a tras din bărbat.
Şi Adam, primul bărbat, nu a fost făcut spre folosul Evei, ci Eva a fost făcută pentru Adam.
10 Deci o femeie trebuie să poarte ceva pe cap, ca semn că se află sub autoritatea bărbatului, un fapt pe care toţi îngerii să-l poată observa şi saluta cu bucurie.
11 Amintiţi-vă însă că în planul lui Dumnezeu bărbaţii şi femeile au nevoie unul de altul.
12 Căci, deşi prima femeie s-a tras din bărbat, de atunci încoace toţi bărbaţii s-au născut din femei şi atât bărbaţii, cât şi femeile se trag din Dumnezeu, Creatorul lor.
13 Voi înşivă ce ziceţi, cum vedeţi problema aceasta? E în ordine ca o femeie să se roage în public cu capul descoperit?
14 Oare nu ne învaţă până şi instinctul că femeia trebuie să aibă capul acoperit?
15 Căci femeile se mândresc cu părul lor lung, pe când unui bărbat îi este de obicei ruşine să poarte părul lung.
16 Dacă cineva vrea totuşi să provoace discordie pe această temă tot ce pot eu să vă spun este că noi nu cunoaştem altă învăţătură decât aceea potrivit căreia femeile trebuie să aibă capul acoperit când profeţesc sau se roagă în public – toate bisericile fiind de aceeaşi părere.
17 Problema următoare de pe lista de subiecte despre care mi-am propus să vă scriu este tot un lucru cu care nu pot fi de acord. Căci se pare că mai mult rău decât bine iese atunci când vă adunaţi la Cina Domnului.
18 Toţi îmi vorbesc despre certurile care se iscă la aceste întâlniri şi de dezbinările care se creează între voi, şi sunt înclinat să cred ceea ce mi se spune.
19 Căci trebuie să fie şi partide între voi, ca să iasă la lumină cei găsiţi buni.
20 Când vă adunaţi să luaţi masa, nu luaţi Cina Domnului, ci pe a voastră!
21 Căci mi s-a spus că fiecare se grăbeşte să înfulece cât mai repede tot ce-i stă înainte, nemaiaşteptând să împartă cu ceilalţi, aşa încât unuia îi revine prea puţină mâncare şi e nevoit să plece acasă fiămând, în timp ce altul bea prea mult şi, până la urmă, se îmbată.
22 Cum? Chiar aşa e, cum se spune? Nu sunteţi în stare să mâncaţi şi să beţi acasă pentru a evita astfel discreditarea bisericii şi ruşinea celor săraci, care n-au de unde să-şi aducă mâncare? Ce pot eu să zic despre toate acestea? Vreţi cumva să vă laud? Ei bine, aflaţi că n-am să vă laud!
23 Căci iată ce a spus însuşi Domnul despre Masa lui, şi v-am transmis şi eu, altă dată: că în noaptea când l-a vândut Iuda, Domnul Isus a luat o pâine,
24 şi, după ce a mulţumit lui Dumnezeu pentru ea, a frânt-o şi a dat-o ucenicilor, spunând: „Luaţi-o şi mâncaţi-o. Căci acesta este trupul meu care este dat pentru voi. Să faceţi aceasta în amintirea mea.”
25 În acelaşi fel, a luat cupa de vin după cină, zicând: „Această cupă este noul legământ între Dumnezeu şi voi, încheiat şi pus în vigoare prin sângele meu. Să faceţi aceasta spre pomenirea mea ori de câte ori îl veţi bea.”
26 Căci de fiecare dată când mâncaţi această pâine şi beţi această cupă, repovestiţi mesajul morţii Domnului. Să faceţi aşa până va veni el iarăşi.
27 Aşa că, dacă mănâncă cineva această pâine şi bea din această cupă a Domnului în chip nevrednic, se face vinovat de păcat împotriva trupului şi sângelui Domnului.
28 De aceea, un om trebuie să-şi facă un examen amănunţit de conştiinţă înainte de a mânca pâinea şi de a bea din cupă.
29 Căci, dacă mănâncă pâinea şi bea din cupă în chip nevrednic, fără să se gândească la trupul lui Cristos, îşi mănâncă şi bea judecata lui Dumnezeu. El se joacă cu moartea lui Cristos.
30 Din această cauză mulţi dintre voi sunt slabi şi bolnavi, ba încă unii au şi murit.
31 Dar dacă vă veţi face un examen amănunţit de conştiinţă înainte de a mânca, nu va fi nevoie să fiţi judecaţi şi pedepsiţi.
32 Totuşi, atunci când sunteţi judecaţi şi pedepsiţi de Domnul, aceasta e pentru a nu fi condamnaţi odată cu restul lumii.
33 De aceea, iubiţi fraţi, când vă adunaţi la Cina Domnului – respectiv la slujba de împărtăşanie – aşteptaţi-vă unii pe alţii.
34 Dacă-i este cuiva foame cu adevărat, să mănânce acasă, pentru a nu-şi atrage pedeapsa atunci când vă adunaţi la un loc. Celelalte probleme am să le discut cu voi când voi sosi.